1. Brug budtilpasning baseret på geografisk præstation.
Præstationen kan variere meget fra det ene geografiske område til det andet. Google Analytics bør kunne give dig oplysninger om, hvilke områder genererer flest konverteringer og mest fortjeneste, så du bør sætte budtilpasning op i AdWords i overensstemmelse med dine Analytics data. Som resultat af dette vil mindre indbringende områder bruge mindre af budgettet, som derefter kan tildeles de mest indbringende geografiske områder.
2. Brug budtilpasning i forbindelse med remarketing til søgekampagner.
Remarketing kampagner, hvilket vil sige kampagner, der er målrettet mod brugere, der har besøgt dit websted, men som ikke har konverteret, er almindeligt brugt. Det er budtilpasning for remarketing ikke, men det burde være det.
Hvis du bruger budtilpasning i forbindelse med remarketing af besøgende, der først er kommet til webstedet via en almindelig Google AdWords søgekampagne, vil det betyde, at dine annoncer begynder at blive mere konkurrencedygtige. Din annonce vil ses højere oppe på siden og vil derfor bedre nå potentielle kunder.
3. Split test annoncer systematisk.
Annoncer bør ikke kun split testes jævnligt, men med et system på plads, der kan skabe løbende forbedringer. Test for eksempel en række forskellige overskrifter og vælg den, der er mest indbringende. Sæt den så sammen med en række web-adresser og vælg den mest effektive kombination. Gentag processen hver dag, en gang om ugen på samme ugedag eller hver anden uge, afhængigt af hvor mange data kontoen indsamler.
4. Tjek søgeordsrapporten for nye negative søgeord.
Søgeordsrapporten viser, hvilke søgeord udløste annoncer ud over de søgeord, der er en del af kampagnen. Mens denne rapport er nyttig til at finde rentable søgeord, er den endnu mere nyttig til at lave lister over negative søgeord.
Dette vil forhindre, at din annonce bliver vist for irrelevante søgeord, så dit budget bliver bedre udnyttet.
5. Evaluer søgeord ved hjælp afvisningsprocent, tid på webstedet og sidevisninger.
Du er nødt til at vurdere potentialet af søgeord fra mere end blot et konverteringssynspunkt og også overveje, hvordan brugerne opfører sig på dit websted, efter de har klikket på et søgeord. Det er en god indikator for, hvor vellykket remarketing kunne være for folk, der klikker på et bestemt søgeord, også hvis de endnu ikke har konverteret.
6. Udeluk mobile apper fra display targeting.
Som standard viser Googles displaykampagner automatisk annoncer på mobile apps. Ifølge Goldspot Medias “Fat Finger Report” er mere end 50% af klik på mobile app bannere utilsigtede klik eller “fummelfingrede” klik. For ikke at spilde halvdelen af budgettet for displaykampagner på ubrugelige klik, skal du fjerne “GMob Mobile App Non-Interstitial” fra din Google AdWords targeting fane.
7. Begræns remarketing lister med Google Analytics.
Remarketing kampagner er normalt målrettet mod alle, der besøgte webstedet, men som ikke konverterede – også selvom besøget varede fire sekunder. Opsæt parametre med Google Analytics, der sorterer den irrelevante trafik fra AdWords remarketing kampagner. Du kan for eksempel udelukke folk, der tilbragte mindre end et minut på webstedet, eller kun målrette det mod folk, der besøger mindst tre websider.
8. Brug auktionsindsigt til at maksimere rækkevidde.
Auktionsindsigtsrapporten er tilgængelig på kampagne-, annoncegruppe- og søgeordsniveau. Den sammenligner antallet af visninger for konkurrenter, der byder på de samme søgninger, hvor mange gange kampagnerne ligger højere på Google, og om et højere bud vil resultere i en højere placering på Google eller ej.
Udover at være et fremragende stykke benchmarkingværktøj, viser denne rapport, hvilke søgeord der lider under stor konkurrence, og hvor budgettet er afsat mest effektivt.
9. Split test budstrategier.
Forskellige budstrategier kan føre til forskellige resultater. Test om du er bedre tjent med at byde manuelt, med bud på pris pr. erhvervelse bud, eller manuelle bud med udvidet CPC. Når den bedste strategi er valgt, skal du holde øje med konkurrenceniveauet for de bedste søgeord og revidere split testen efter et stykke tid.
10. Opsæt brugerdefinerede call-to-actions for mobile brugere.
Mobile brugere foretrækker at ringe, så dit call-to-action i annoncen bør tage dette i betragtning. For eksempel, i stedet for “læs mere” eller “kontakt os,” siger du “ring til os nu.” Chancerne for at generere konverteringer er eksponentielt højere, når et call-to-action i mobile annoncer er tilpasset til mobile brugere.