Få succes med Google Adwords

10 ting du skal tjekke inden du starter virksomhed
juni 27, 2016
Sæt dit personlig præg på din webshop
juli 1, 2016

Få succes med Google Adwords

1. Brug søgeord i annonceteksten
Hvis søgeren, at din annonce er relevant. Google vil vise søgeordene med fed skrift i annoncen, hvis de er tilstede. Det får din annonce til at skille sig ud fra mængden.

2. Hold søgeordslisten for annoncegruppen kort
I stedet for at have en enkelt annoncegruppe med en lang søgeordsliste, bør du lave mange annoncegrupper, hver med en kort liste. Det vil hjælpe dig med at opnå tip nr. 1.

3. Byd højt i begyndelsen
Googles annonce system afgør betalingen både ved hjælp af bud og CTR (click through rate). For at tjene en høj CTR, skal du først generere klik. Byd højt i begyndelsen, så din annonce bliver set tidligt i søgeresultaterne. Når først du har høj CTR, kan du byde lavere.

4. Sæt et dagligt budget, der er højere end Google anbefaler
Hvis du sætter dit daglige budget for lavt, vil din annonce kun blive set ind imellem. Det er ikke så godt. Det er altid bedst, hvis din annonce vises, når nogen søger efter dine søgeord. Styr dine annonceomkostninger på andre måder såsom ved at bruge negative søgeord, bruge nøjagtig matching, målrette mod region og justere bud på søgeord.

5. Undgå budkonkurrencer
Lad være med at spilde penge ved at blive involveret i en budkonkurrence for en håndfuld søgeord med højt volumen. I stedet bør du udvide din søgeordsliste til at omfatte mere specifikke søgeord, der har et lavere søgevolumen. Sammen vil disse søgeord når samme søgevolumen som dyrere søgeord. Din gennemsnitlige CPC (cost per click) vil falde markant ved at bruge denne teknik. Bruge søgeordsværktøjer til at udvide din liste over søgeord.

6. Byd højere på nøjagtige matches
Inkluder både brede og nøjagtige matches for søgeord. Byd højere for et nøjagtigt match. På den måde kan du styre annoncens placering for den bestemte søgning. Hvis for eksempel dit bud for din annoncegruppe er sat til 10 cents, kan du lave et bud på 25 cents for det nøjagtige match: 
[søgeord] ** 0.25 
søgeord

7. Brug negative søgeord
Din annonce vil ikke blive vist, hvis søgningen omfatter et negativt søgeord. Tilføj flere negative søgeord med jævne mellemrum. Efterhånden som din negative søgeordsliste vokser, vil din annonce gruppes CTR øges, hvilket vil spare dig penge og/eller forbedre din annonces placering. Hvis du for eksempel sælger produkter eller tjenester til fuld pris, kan du inkludere negative søgeord som: 
-gratis 
-billig 
-rabat

8. Brug en relevant destinationsside
For de fleste søgninger, skal du ikke rette annoncen mod din startside. Vælg en destinationsside på dit websted, der omfatter søgeordene fra søgningen. I visse tilfælde kan det godt betale sig at oprette en særlig side, der ikke er del af dit websteds normale navigation.

9. Separate søgnings- og indholdskampagner
Mange mister penge på AdWords når deres websted bliver overvældet med hits fra indholdsannoncer. De fleste mennesker er ikke klar over, at visning af annoncer på Googles indholdsnetværk er aktiveret som standardindstilling. Deaktiver indholdsnetværket eller opret separate kampagner for søgning og indholdsannoncer.

10. Test flere forskellige annonce versioner
Benyt dig af Googles funktion, der giver dig mulighed for at oprette flere annoncer og lade dem gå på omgang inden for en enkelt gruppe. Afprøv forskellige annoncetekster og se, hvilken version virker bedst, både fra ROI og CTR siden. En bedre annonce vil føre til en højere CTR og lavere bud for samme annonce position.

11. Spor dine resultater
Sæt ikke kun din lid til Googles rapporteringsværktøjer. De er gode, men du har brug for flere detaljer, især så du kan se, hvilke faktiske søgeord, dine brede matches udløser. Du har brug for dette som hjælp til at opbygge din liste over negative søgeord for hver annonce gruppe. Desuden er klik bedrageri et problem, der skal løses. Hvis du ikke har sporingssoftware allerede, kan du bruge vores gratis webanalyse software.